مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 14:102021-11-21سياسي

پیام معاون وزیر کشور به مناسبت روز یادمان قربانیان حوادث ترافیکی


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به مناسبت فرارسیدن 30 آبان ماه روز یادمان قربانیان حوادث ترافیکی پیامی صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، متن پیام مهدی جمالی نژاد به این شرح است: تصادفات و حوادث رانندگی از عوامل عمده مرگ و میر در دنیا محسوب می شود و سازمان ملل متحد در سال 2006 سومین یکشنبه نوامبر هر سال را به عنوان روز بزرگداشت قربانیان حوادث ترافیکی نامگذاری کرد تا با اطلاع رسانی و حساس کردن افکار عمومی به ابعاد مختلف آن برای رفع معضلات ایمنی و ترافیکی چاره اندیشی شود.

هم اکنون در کشور ما حدود 36 میلیون وسیله نقلیه، شامل حدود 23.

3 میلیون دستگاه خودرو سبک و سنگین و حدود 12.

8 میلیون موتورسیکلت، وجود دارد و و رشد فزاینده وسایل نقلیه، جامعه را با تهدیدی تحت عنوان تصادفات رانندگی و جان باختگان ناشی از آن مواجه کرده است.

از این رو، با توجه به جان باختن 27 هزار و 760 نفر در سال 1384 بر اثر حوادث رانندگی، با برنامه ریزی های صورت گرفته تدابیر مختلفی برای کاهش این میزان اتخاذ و اجرایی شد که این آمار در سال 1399بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کل کشور به 15 هزار و 396 نفر رسیده است که 75 درصد آن مربوط به تصادفات برون شهری و 25 درص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام معاون وزیر کشور به مناسبت روز یادمان قربانیان حوادث ترافیکی

پیام معاون وزیر کشور به مناسبت روز یادمان قربانیان حوادث ترافیکی